flaga-izrael

Żydzi oskarżają kanał Russia Today o antysemityzm

Mówi się, że w dzisiejszych czasach panuje wolność słowa i przekonania. Wiele osób przekonało się jednak, że wypowiadanie na głos swoich poglądów, często sprzecznych z tymi jakie reprezentują media i/lub władze danego kraju, jest bardzo niebezpieczne. Niewygodne wypowiedzi i wydarzenia są wyciszane lub celowo przekręcane, natomiast niewygodne osoby to najczęściej osoby chore psychicznie, terroryści, kibole lub nacjonaliści (niepotrzebne skreślić).

Jeśli ktokolwiek chce wpaść w poważne kłopoty, wystarczy skrytykować politykę Stanów Zjednoczonych lub Izraela. Organizacja The Simon Wiesenthal Center, która zajmuje się ochroną praw Żydów, określiła kanał Russia Today jako antysemicki i domaga się publicznych przeprosin. Powodem tego oburzenia jest wyemitowany przez rosyjską telewizję program satyryczny, przedstawiający parodię, w której główny udział biorą osoby naśladujące izraelskiego premiera Benjamina Netanjahu i Sekretarza Stanu USA Johna Kerry’ego.

Chodzi tu głównie o to, że wyemitowany odcinek daje do zrozumienia iż wszystkie osoby, które kwestionują politykę Izraela w sprawie okupacji Palestyny, otrzymują łatkę antysemity. Organizacja The Simon Wiesenthal Center kilka dni temu potępiła australijski program satyryczny „Juice Rap News”, ponieważ prezentuje on „ostrą nienawiść do Żydów”.

Oprócz samych przeprosin domaga się również, aby osoby, które wyemitowały tą satyrę w telewizji Russia Today, zostały zwolnione. W przeciwnym wypadku sprawa zostanie zgłoszona do Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie, ponieważ Rosja narusza Deklarację Berlińską z 2004 roku, której jest członkiem. Wraz z wyemitowaniem satyry, niektóre media piszą, że w Rosji wzrasta antysemityzm. Zamieszczamy link do odcinka „Israel vs Palestine”, który wywołał oburzenie w środowisku żydowskim, jest to oczywiście tylko i wyłącznie w celach edukacyjnych: http://www.youtube.com/watch?v=U3by9FoEFB8

Komentarze

komentarzy